PRIZNANJE I ZASTAVA „ TOLERANTAN VRTIĆ“- Say hello to the world
U čakovečki Dječji vrtić Cvrčak ovih je dana stiglo međunarodno priznanje i zastava „Tolerantan vrtić“ koje je zaslužio sudjelovanjem u međunarodnom projektu Say hello to the world. To je projekt čiji je osnivač i nositelj licence FINI Zavod iz Radeča u Sloveniji, a provodi se već deset godina u vrtićima i školama cijelog svijeta. Temelji se na svijesti o osobnom identitetu, upoznavanje svoje domovine i drugih civilizacija, brige za socijalnu pravednost i poticanju interakcija te razvoju socijalnih vještina. Naziv „Tolerantni vrtić“ odražava svijest za prihvaćanje razlika, jer je djeci potrebno pokazati da smo svi između sebe jednaki i jednako vrijedni. Djeca se preko video mreže međusobno povezuju, a namjena projekta je da djecu kroz različite zanimljive aktivnosti motiviramo da budu tolerantnija, da uvažavaju i poštuju drugačije od sebe i na taj način pripomažemo kvalitetnijem životu, većoj solidarnosti i poštovanju, a posebno sada kada svijet postaje sve otvoreniji i dostupniji.
U projekt su bile uključene tri vrtićke skupine u kojima se provodi Poseban cjelodnevni program ranog učenja engleskog jezika djece predškolske dobi, i to dvije skupine u matičnom objektu Cvrčak i jedna u područnom objektu Maslačak. U centralnom objektu su bile uključene skupine „Balloons” i „Little hedgehogs”. Njihovi partnerski vrtići su bili „Minioni” iz Slovenije i „Obuoliukai” iz Litve. U područnom objektu Maslačak sudjelovala je skupina „Little birds”, njihov partnerski vrtić je „Marjake” iz Estonije. U projektu su sudjelovali odgojitelji Helena Fajić , Snježana Vugrinec, Matea Pintarić, Ivana Škrobar , Silvana Ivačić, Andrea Horvat ,Edita Lehkec i studentica Učiteljskog fakulteta Čakovec Edita Trstenjak.
U svim skupinama održano je deset video susreta sa temama: To sam ja, Ja i moja obitelj, Ja i moj vrtić, Ja i moj grad, Ja i moja domovina. Na zadnjem jedanaestom javljanju razmijenjeni su dojmovi sa rada na projektu, otpjevana je himna projekta te zavičajne pjesmice na materinjem jeziku. Jezik sporazumijevanja među djecom i odgojiteljima je bio engleski.
Dojmovi svih sudionika u projektu i roditelja bili su vrlo pozitivni.