Kako su Pandice povezale socijalne i motoričke vještine?
Djeca iz mlađe vrtićke skupine “Pandice” dječjeg vrtića “Cvrčak” proteklih su se mjeseci susrela, ali i sama potaknula niz zanimljivih aktivnosti. Od sredine rujna djeca su kroz uočavanje prirodnih promjena i prigodnih aktivnosti poput grabljanja i sakupljanje lišća, čupanja uvelih biljaka, sadnje i zalijevanje novih biljaka te prigodnim pjesmama upoznala glavne značajke jeseni kao godišnjeg doba. Dječjim pjesmama i recitacijama “Veliki bratec Ivo i mala Marica”, “Muhara”, “Kruška, jabuka, šljiva”, “Jesenska pjesma”, “Pekar”, “Za Dane kruha”, “Bundeva” popraćenim prikladnim pokretima djeca su svladavala imitaciju i koordinaciju pokreta. U pjesme “Kruška, jabuka, šljiva”, “Jesenska pjesma” i “Za Dane kruha” ukomponirani su pojedini znakovi hrvatskog znakovnog jezika kao temelj za razvoj tolerancije i prihvaćanja različitosti kao socijalnog aspekta razvoja potičući pritom vještine imitacije, grube i fine motorike te sveukupne koordinacije pokreta kao motoričkog aspekta razvoja. Po završetku obrade pjesme “Kruška, jabuka, šljiva” djeci su ponuđeni kartonski shematski prikazi spomenutog voća, vuna i improvizirana igla te im je dana prilika okušati se i u vještini šivanja. Aktivno participirajući u odgojno-obrazovnom procesu djeca su pokazala interes za baratanje škarama i rezanje označenih ravnih linija na papiru. Kao poticaj i nadogradnja inicirane aktivnosti djeci su ponuđeni papiri i kartoni raznih tvrdoća te izlomljene, zakrivljene i ravne linije ili pak kombinacija istih. Ovom aktivnošću djeca iz vrtićke skupine “Pandice” svladavala su motoričke vještine poput pravilnog hvata škara, istovremenog držanja papira i škara, manipuliranje papirom s obzirom na linije, pravilno rezanje škarama te socijalne vještine poput čekanja na red, dijeljenja pribora, društveno prihvatljive komunikacije i odlaganja zadovoljenja vlastitih želja.