Rano učenje engleskog jezika
Globalizacija i promjene u društvu koje su uvjetovane napretkom i razvojem općenito, zahtijevaju određena znanja i vještine koje nam omogućuju da se što lakše prilagodimo promjenama. Ključne kompetencije za život u 21. stoljeću : kreativnost i inovacije, kritičko mišljenje i rješavanje problema, komunikacija i suradnja zahtijevaju drugačiji pristup odgoju i obrazovanju djece već od najranije dobi. Sve je izraženija potreba za znanjem stranog jezika zbog uspostavljanjem uspješne komunikacije ljudi iz različitih krajeva svijeta. Dovoljno ranim početkom učenja stranog jezika pridonijet će se razumijevanju i stvaranju pozitivnih stavova prema drugim kulturama i narodima. Osim toga, djeca koja započnu s učenjem stranog jezika u ranoj dobi bolje razumiju i svoj materinji jezik jer postaju svjesna jezika kao fenomena. Upravo iz tih razloga, poznavajući dobrobit ranog učenja stranoga jezika za djecu predškolske dobi, odlučili smo u naš vrtić uvesti Posebni 10 satni programa ranog učenja engleskog jezika.
Rano učenje stranog jezika iznimno je važno započeti u što ranijoj dobi jer u tom razdoblju djeca uče i usvajaju jezik bez predrasuda o samome jeziku. Dijete u ranoj dobi uči i usvaja jezik prirodno uz igru i različite dnevne aktivnosti. U Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje navodi se situacijski pristup kao najprimjereniji pristup učenju jer ono djetetu omogućuje „upoznavanje, razumijevanje i smisleno korištenje stranoga jezika u nizu različitih aktivnosti i situacija.“ (NKRPOO, 2014: 28). Situacijski pristup učenju zalaže se za provođenje različitih aktivnosti uz igru, pokret, glazbu, ritam i svakodnevnu komunikaciju. Aktivnosti se planiraju i organiziraju prema djetetovima potrebama, interesima i željama. Naglasak se stavlja na okruženje koje određuje kvalitetu onoga što su djeca ostvarila i postigla. Kod situacijskog pristupa učenja stranoga jezika u ranoj i predškolskoj dobi od iznimne su važnosti adekvatni prostorno-materijalni uvjeti, odgojitelji kao refleksivni praktičari sa kvalitetnim kompetencijama za rad, mediji te različite igre, pjesme i brojalice kao pomoć u učenju i usvajanju stranoga jezika.
CILJ PROGRAMA
Omogućiti djeci razvijanje osjećaja za engleski jezik te kroz igru, pokret i situacijsko spontano učenje osigurati djetetu razvoj komunikacije na stranom jeziku kao jedno od temelja cjeloživotnog učenja.
ZADAĆE PROGRAMA
- poticati cjeloviti razvoj djeteta
- poticati interes za komunikaciju na engleskom jeziku
- razvijati osjetljivost za drugi fonološki sustav i izražavanje na
stranom jeziku koji nije materinski
- razvijati jezične vještine, slušanje i govorenje engleskog jezika
- usvajati rječnik i jezičnu strukturu engleskog jezika
- zadovoljavati djetetove osnovne i individualne potrebe
- uvažavati djetetove individualne osobnosti i posebnosti prilikom usvajanja
engleskog jezika
- poticati dijete na stjecanje novih vještina, sposobnosti i znanja, posebno govornih sposobnosti vezanih za učenje engleskog jezika
- poticati dijete na uočavanje i poštivanje raznolikosti kultura
U Posebni 10 satni programa ranog učenja engleskog jezika, uključeno je šezdesetak djece podijeljeno u tri odgojne skupine (djeca između 5. i 6. godine života), jedna odgojna skupina u područnom objektu „Maslačak“ te dvije odgojne skupine u matičnom objektu „Cvrčak“. Program provode educirani odgojitelji koji svoje kompetencije za podučavanje engleskog jezika sustavno nadograđuju sudjelovanjem na različitim edukacijama i radionicama.