Materijalno okruženje kao poticaj senzomotoričkom razvoju
Najintenzivniji razvoj djeteta odvija se u razdoblju do treće godine života. Prema teoriji kognitivnog razvoja Jeana Piageta, švicarskog psihologa i filozofa, dijete prolazi kroz nekoliko faza od kojih je prva senzomotorna faza.
Razdoblje je to u kojem dijete istražuje i uči o svojoj okolini putem svojih osjetila. Informacije iz okoline primaju se kroz pet osnovnih osjetila- vid, sluh, dodir i njuh, a njihovo zajedničko djelovanje rezultira percepcijom, načinom na koji doživljavamo svijet oko sebe. Senzomotorno razdoblje također je razdoblje usvajanja različitih motoričkih vještina; od krupnih- hodanje, skakanje, provlačenje, do finih- hvatanje, držanje. Ono što će stimulirati sva ta osjetila i potaknuti motoričke aktivnosti je okruženje, okolina u kojoj dijete boravi.
Soba skupine Ptičice iz DV Maslačak stoga je opremljena raznovrsnim razvojno- poticajnim materijalima. Istraživački centar opremljen je taktilnim i mirisnim elementima, prirodninama, zvučnim igračkama, zvečkama, ogledalima, senzornim kockama, senzornom kutijom i tubom. Pokret se stimulira tekućim podlogama za hodanje, motoričkim elementima i glazbenom podlogom. Svakodnevno se provode aktivnosti poput slušanja glazbe, slušanja zvukova iz prirode i životinja, igre prstićima, likovne aktivnosti bojama i masom za modeliranje.
Odgojiteljice: Edita Lehkec i Ana Marija Bračko









