Projekt – PROMET
Projekt – PROMET
CILJ PROJEKTA
Cilj projekta je stjecanje osnovnih znanja o prometu na djeci dostupan način kao i osposobljavanje za lakše snalaženje u svojoj okolini, prometu.
ZADACI PROJEKTA
- upoznavanje osnovnih pravila prometa
- usvajanje najosnovnijeg znanja o ponašanju u prometu
- upoznavanje s najčešćim prometnim znakovima i njihovim značenjem
- poticanje djece na spoznaju o njihovoj aktivnoj ulozi u promet
Projekt ja započeo početkom pedagoške godine 2020./21. i trajati će dok bude interesa djece, najvjerojatnije do kraja pedagoške godine jer tada djeca kreću u 1. razred osnovne škole. Projekt se provodio u VI b skupini, ISKRICE.
Tijek projekta:
U vrtić smo dobili samostojeće prometne znakove koji su djeci bili zanimljivi i svakodnevno su se igrali s autićima, cestama i prometnim znakovima.
U sobi dnevnog boravka oformili smo kutić prometa sa prometnim znakovima koje smo grupirali u dvije skupine : znakovi obavijesti i znakovi opasnosti, igra sa slovima – prometni znakovi, domino i pokrivaljke – prometni znakovi, slikovnice, fotografije, plakate, letke i brošure o prometu. U novom, bogatom i edukativnom okruženju djeca promatraju i uče o prometnim pravilima. Zajedno, s djecom, smo izradili stolne igre vezano uz promet, male prometne znakove koje koriste u igri i pritom ih imenuju kako bi znali prepoznati što im koji znak u prometu poručuje.
Predškolsko doba period je kada dijete, kroz igru i aktivnosti primjerene njegovim psihofizičkim karakteristikama, može usvajati osnovna znanja i vještine potrebne za kasnije sigurno sudjelovanje u prometu.
U vrtiću je boravila i kontakt policajka za naše područje grada i s djecom prošla važna prometna pravila koja oni kao pješaci trebaju poznavati i poštivati kad su sudionici u prometu.
Sadržaji prometnog odgoja odrađeni su u skupini Iskrice kroz različite centre aktivnosti. Djeca su prometna pravila i sadržaje upoznavali i prorađivali kroz:
– dramske sadržaje priče i stihove
– izradu i igru „Maketa prometnice“
– likovne aktivnosti (crtanje različitih prijevoznih sredstava, slikanje prometnih znakova, bojanke s tumačenjem prikazane prometne situacije, izrada semafora od kolaža)
– klasifikaciju prometnih znakova prema značenju i obliku; povezivanje vozila s vrstom prometa
– istraživačku aktivnost – kretanje vozila po različitim podlogama i mjerenje brzine kretanja vozila (izrada plakata)
– aktivnosti za poticanje početnog čitanja i pisanja – koji glasovi čine traženi pojam
– pokretnu igru „Semafor“
Najvažnije od svega je da je djeci zabavno usvajati nova znanja i razvijati osobne kompetencije.
Ishodi:
Djeca su
- proširila i obogatila svoja znanja o prometnim pravilima
- spoznala da u prometu vlada red i da se i oni trebaju u promet uključiti poštujujući taj red
- spoznala važnost pravilnog ponašanja u prometu i što lakšeg samostalnog snalaženja
- naučena znanja imali prilike primijeniti u svakodnevnim aktivnostima na otvorenom, u šetnji
- jačali su socijalne vještine kroz suradnju i dogovaranje u igri
Roditelji
- osvješćuju i prepoznaju važnost prometne kulture i važnost sebe kao dobrog modela djeci u prometu
Odgajatelji
- potvrđuju sebi važnost podizanja svijesti o prometnoj kulturi kako bi djeca postala sigurni sudionici u prometu